Sparčiai populiarėja mokytojų sukurti tinklaraščiai
2014-11-10

Vis dažniau tinklaraščius ar tinklalapius kuria ir Lietuvos mokytojai, įžvelgę naujas jų panaudojimo mokymo procese galimybes. Tai inicijavo ir mūsų šalyje vykstantys pedagogų skaitmeniniai mokymai „Samsung mokykla ateičiai“.  Būtent šis projektas paskatino mokytojus kurti asmeninę erdvę internete ir internetą panaudoti žinių sklaidai.

Vienas tokių pavyzdžių – tai KTU gimnazijos direktoriaus V. Burgio sukurtas tinklalapis Burgis.lt. Jame matematikas dalijasi savomis mintimis, idėjomis, matematikos uždavinių pavyzdžiais, tokiu būdu ir palaikydamas ryšį su moksleiviais. Mokiniai turi galimybę anonimiškai išreikšti nuomonę ir aptarti opius klausimus, apie kuriuos viešai kalbėti išdrįsta ne kiekvienas.

Dar vienas puikus pavyzdys – tinklalapis Altajus.net, kurį įkūrė geografijos mokytojas T. Ubartas. Daugiausia pedagogas rašo švietimo temomis, o jo mintis mielai skaito ne tik mokiniai, bet ir suaugusieji, neturintys jokio ryšio su mokykla. Informacinių technologijų mokytojas G. Jonauskas kviečia į savo tinklalapį IT.main.lt, kuriame gausu idėjų, kaip mokytis – tinklaraštis naudingas tiek mokiniams, tiek ir mokytojams.

Mokymuose „Samsung mokykla ateičiai“ dalyvavo daugiau nei 100 mokytojų, mokyklų direktorių iš visos šalies. Daugelis jų jau susikūrė tinklaraščius ir bando juos pritaikyti profesinėje veikloje. Tikimasi, kad mokytojų kurti tinklaraščiai sėkmingai gyvuos ir projektui pasibaigus. Itin aktyviai projekte dalyvauja Vilniaus Užupio gimnazijos bendruomenė, neseniai su savo kurtais tinklaraščiais supažindinusi ir pristačiusi juos mokiniams. Jaunimas labai noriai skaito tinklaraščius ir imliai priima visas su technologijomis susijusias naujoves. Beje, vienas projekto dalyvių mokytojas A. Chmieliauskas įžvelgia ir praktinę tinklaraščių naudą: užduočių nuorodomis su mokiniais jis pasidalija el. būdu, tad nebereikia užduočių spausdinti ir naudoti popieriaus.

Vilniaus jėzuitų gimnazijoje per mokymus buvo akcentuojama kūrybiškas tinklaraščio panaudojimas mokymo procese – daugelis mokytojų dar vis neatrado recepto, kaip moksleivius mokyti kūrybiškai ir kuo labiau sudominti.

Kaip pastebi ekspertai, tinklaraščius mokytojai kaip mokomąją priemonę retai renkasi dėl kelių priežasčių. Pedagogų krūvis – milžiniškas, tad rasti laiko ir tinklaraščiui rašyti reikia daug motyvacijos. Dažniau tinklaraščius rašo iš pašaukimo dirbantys mokytojai. Tinklaraštis gali padėti išanalizuoti įdomią ir nebūtinąją mokyklinėje programoje medžiagą, kuriai pamokose pritrūko laiko. Tai ir puiki erdvė megzti diskusijoms, pasidalinti su mokomuoju dalyku susijusia informacija, pabendrauti su bendraminčiais ir kolegomis, išreikšti nuomonę ir kt. Nuolat tinklaraštį rašantis mokytojas tampa autoritetu ir tarp bendraminčių įgyja eksperto statusą.

Tinklaraščiai gali būti įdomūs moksleiviams, mokinių tėvams ir mokyklos bendruomenei. Tinklaraščio rašymas mokytojui suteikia išskirtinį profesinį statusą, tad apie jo rašymą galima užsiminti rengiant gyvenimo aprašymą, nes tai gali puikiai pasitarnauti ir kopiant karjeros laiptais.

Žymus tinklaraščių kūrėjas A. Račas teigia, kad noras reikšti mintis ir dalintis jomis su kitais turi būti natūralus, nes tinklaraščiai nemėgsta dirbtinumo. Ekspertas priduria, jog norintis viešojoje erdvėje savo mintimis dalintis ekspertas turi būti žingeidus, domėtis ir už mokyklos sienų verdančiu gyvenimu, aktyviai veikti socialiniuose tinkluose, domėtis technologijomis ir kasdien tinklaraščiui paskirti bent ketvirtį valandos.

Pirmieji tinklaraščiai pasaulyje sukurti prieš maždaug 20 metų, tuo tarpu mūsų šalyje jie savo erą pradėjo gerokai vėliau. 


< Grįžti į naujienų archyvą
© 2013-2024 NoriuIšmokti.lt - Visos teisės saugomos.
DIZAINAS: SmallDesignJobs